خودرو بر کرج ⭐ خودرو بر تهران ⭐ خودرو بر مازندران ⭐ خودرو بر قزوین
تماس شبانه روزی : 09025828598

پمپ هیدرولیک چیست

پمپ هیدرولیک چیست

پمپ هیدرولیک چیست ؟

 امروزه با فرمان هیدرولیک رانندگی بسیار راحت‌ تر و دل ‌پذیرتر شده است و دیگر تقریباً تمامی اتومبیل ها به این سیستم مجهز می باشند . سیستم فرمان هیدرولیک شاید آن‌ چنان به چشم نیاید ولی در صورتی که همین سیستم بسیار معمول و رایج از کار بیفتد به این نتیجه می رسید که اهمیت آن در اتومبیل شما تا چه حد مهم است .

 

پمپ هیدرولیک در حقیقت یکی از مهم ترین قطعات سیستم هیدرولیک اتومبیل به حساب می آید و بدون این پمپ ، فرمان به ‌راحتی نمی تواند بچرخد . با هربار چرخاندن فرمان ، پمپ هیدرولیک روغن موجود را تحت فشار قرار داده و به قسمت هیدرولیک فرمان منتقل می کند و از آن ‌جایی که فرمان از راه میله فرمان به چرخ ‌دنده چرخ ‌ها متصل می باشد ، به آسانی فرمان به چرخش در می آید و رانندگی راحت تری را برای راننده به ارمغان می آورد .

پمپ هیدرولیک فرمان ، همان قطعه‌ ای می باشد که به راننده در زمان چرخاندن فرمان کمک شایانی می ‌کند تا نیروی زیادی را جهت به چرخش درآوردن فرمان صرف نکند و فرمان به آسانی زیر دست راننده به چرخش در آید .

طرز کار پمپ هیدرولیک خودرو :

برای تأمین کردن نیروی لازم در جهت چرخش چرخ‌ ها توسط فرمان یک پمپ هیدرولیک در اتومبیل ها موجود است . این پمپ هیدرولیک اتومبیل از پره‌ هایی برگشت ‌پذیر ساخته شده‌ است که در یک محفظه بیضی ‌شکل دوران دارد . قسمت داخلی پمپ هیدرولیک «روتور» نام دارد که پره‌ های چرخنده در داخل آن جای داده شده اند .

نیروی لازم در جهت چرخش این پره‌ ها داخل پمپ هیدرولیک اتومبیل از طریق چرخش موتور اتومبیل تأمین شده و به واسطه یک تسمه به پمپ هیدرولیک اتومبیل انتقال داده می ‌شود . این تسمه به صورت معمول در اتومبیل های مختلف چندین پمپ و قطعه متفاوت را به گردش درمی ‌آورند که اکثرا این قطعات عبارتند از: پمپ هیدرولیک ، واترپمپ و دینام اتومبیل می باشد .

در صورت تمایل به مشاهده و مطالعه سایر مقالات آموزشی ما میتوانید به بخش ( اخبار و مقالات ) مراجعه فرمایید.

شرکت های همکار
تماس سریع ☎️