خودرو بر کرج ⭐ خودرو بر تهران ⭐ خودرو بر مازندران ⭐ خودرو بر قزوین
تماس شبانه روزی : 09025828598

فیلتر کابین خودرو چیست ؟

فیلتر کابین خودرو چیست ؟

فیلتر کابین خودرو چیست ؟

به احتمال زیاد می دانید موتور اتومبیل شما از فیلتر هوا برخوردار می باشد ، ولی آیا می دانستید سیستم تهویه گرمایش و تهویه مطبوع اتومبیل شما هم امکان دارد از فیلتر برخوردار باشد ؟ این فیلتر که فیلتر کابین اتومبیل نامیده می ‌شود ، همان وظایفی را برای سیستم HVAC شما عهده دار می باشد که فیلتر هوا برای موتور یا فیلتر روغن برای آن ترتیب می ‌دهد . تصفیه کار مشترکی می باشد که توسط همه فیلترها صورت گرفته می شوند .

فیلتر کابین اتومبیل یک فیلتر کوچک پلیسه دار می باشد که از پنبه کاغذی ، چند فیبر و دیگر مواد ساخته شده می باشد . این فیلتر تا قبل از اینکه هوا به محفظه مسافر وارد شده باشد ، آلودگی‌ های هوای خارج را به دام انداخته و از ورود آنها به داخل وسیله نقلیه باعث جلوگیری می شود .

فیلتر هوای کابین چگونه کار می ‌کند ؟

هوای پاک برای کارکرد درست وسیله نقلیه شما ضروری می باشد . فیلتر هوای موتور اتومبیل اطمینان حاصل می‌ کند که هوای تمیز به موتور رسیده باشد . سیستم تهویه خودرو شما هم روی فیلتر هوای کابین حساب کرده است تا همیشه در اتومبیل هوای پاک در حال جریان بوده باشد .

فیلتر کابین از داخل شدن گرد و غبار ، خاک ، گرده ، باکتری ‌ها و گازهای در حال خروج از اگزوز به سیستم  HVAC خودرو شما سبب جلوگیری شود ؛ همینطور مانع از گرفتگی سیستم و مشکلات این چنینی آن شده است . فیلتر کابین اتومبیل ، هوای داخل ماشین را تازه نگه داشته تا شما و مسافران خود قادر باشید راحت نفس بکشید ، تمیز نگه داشتن هوای داخل خودرو ، همان چیزی می باشد که شما در تمام  طول سال ومخصوصاً در فصل حساسیت به آن احتیاج بسیاری داشته اید .

فیلتر کابین چه زمانی احتیاج به تغییر دارد ؟

هنگامی که فیلتر کابین اتومبیل نیازمند به تعویض باشد ، چراغ خاصی وجود نداشته که روشن شود و شما با دیدن آن متوجه آن باشید که می بایست فیلتر کابین خود را عوض کنید، ولی علائمی وجود دارد که از روی آن‌ها می توان متوجه آن شد :

در صورتی که یک یا چند مورد از این علائم را مشاهده کردید ، به احتمال زیاد زمان آن می باشد که خودتان یا یک مکانیک مورد اعتماد فیلتر کابین اتومبیل را تعویض کند .

چندین بار می بایست فیلتر کابین را تغییر داد ؟

توصیه ما این است سالانه یا هر 12000 مایل مسافتی که اتومبیل طی کرد ، فیلتر هوای کابین خود را تعویض کنید . در صورتی که در مناطق و شهرهای بسیار آلوده زندگی می‌ کنید یا بیشتر اوقات رانندگی شما در جاده‌ های خاکی می باشد ، می بایست فیلتر کابین اتومبیل را هر 5000 مایل تعویض کنید . البته نا گفته نماند که مبتلایان به آلرژی و افراد خاص به علت اطمینان از کیفیت هوا و کمتر شدن علائم آلرژی خود ، قادر هستید بیشتر آن را تغییر داده باشید .

در حالتی که فیلتر به موقع تعویض نشود ، چه اتفاقی می افتد ؟

در صورتی که فیلتر هوای کابین خود را تغییر نداده باشید ، فیلتر با آلودگی و ضایعات بسته شده و در نتیجه بازدهی فیلتر و سیستم HVAC ماشین شما کاهش می یابد . از حجم هوای داخل محفظه مسافر شما به صورت مداوم کاسته شده که سبب به وجود آمدن بوی بد در اتومبیل می ‌شود . عمل ساده تغییر فیلتر هوای کابین سبب افزایش بسیار زیاد کیفیت هوا در وسیله نقلیه شما می باشد .

البته در نظر داشته باشید که ستاره فیلتر به شما این اطمینان را داده که فیلتر های مناسب و تولید شده با دانش روز را در اختیار مشتریان خود قرار داده تا خسارات ناشی از ورود آلاینده‌ ها به هر قسمت از اتومبیل را کاهش داده و در نهایت آن هزینه‌ ها را هم کم کند.

منبع : khodrobar724.com

شرکت های همکار
تماس سریع ☎️