خودرو بر کرج ⭐ خودرو بر تهران ⭐ خودرو بر مازندران ⭐ خودرو بر قزوین
تماس شبانه روزی : 09025828598

علل اصلی لرزش فرمان خودرو

علل اصلی لرزش فرمان خودرو

علل اصلی لرزش فرمان خودرو

لرزش فرمان یکی از مشکلات رایج هنگام رانندگی با ماشین می باشد. فرمان از مهم ترین اجزا برای حفظ تعادل و کنترل وسیله نقلیه است. بروز مشکل در فرمان خودرو، مشکلات و بعضا حوادث ناگوار و ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت. بر همین اساس، با ریشه یابی علت لرزش فرمان به راحتی می توان اتفاقات و حوادث احتمالی را به حداقل رساند.

 

تنظیم و بالانس نبودن لاستیک ها از شایع ترین دلایل لرزش فرمان خودرو محسوب می شود. در صورت بالانس نبودن چرخ های ماشین، در سرعت های بالای 90 کیلومتر بر ساعت، لرزش و تکان های خودرو تشدید شده و بیشتر احساس می شود. چرخی که از بالانس خارج است در سرعت های پایین ممکن است ایجاد اشکال ننماید. اما در سرعت های بالا به صورت شدیدی ایجاد لرزش نماید. حتی در سرعت های کم، چرخ خارج از بالانس اثرات ضربه های کوچک جاده را توسط لرزش چرخ ها تشدید می نماید. روشن است که یک چنین چرخی به خوبی به جاده نچسبیده که باید به صورت صحیح بالانس گردد.

یکی دیگر از دلایل لرزش فرمان ماشین به کم شدن و تنظیم نبودن باد چرخ های ماشین مربوط می شود. این مشکل در سرعت های بالا نمود بیشتری پیدا می کند. رانندگی با لاستیک کم باد کنترل و هدایت وسیله نقلیه را با مشکلاتی مواجه می سازد. علاوه بر این، به مرور زمان احتمال ترکیدگی لاستیک کم باد نیز وجود دارد. در جهت رفع این مشکل، تنظیم باد لاستیک ها از بهترین راهکار محسوب می شود. دقت داشته باشید که کم بودن باد لاستیک ها علاوه بر لرزش فرمان باعث سفت شدن فرمان نیز می شود.

معرفی سایت امدادیاب فعال در حوزه امداد خودرو در سراسر کشور
https://emdadyab.com/emdad-khodro
اگر به دنبال یک سایت خوب در زمینه معرفی امداد خودرو های کشوری هستید پیشنهاد میکنیم از سایت امدادیاب دیدن فرمایید.

آسیب دیدگی و فرسودگی بلبرینگ های موجود در چرخ خودرو نیز می تواند از دیگر دلایل لرزش و تکان فرمان خودرو باشد. بلبرینگ های تعبیه شده در چرخ های خودرو غالبا از طول عمر بالایی برخوردار هستند. با این حال، عواملی مانند رانندگی در مسافت های طولانی موجب کاهش طول عمر و استهلاک بلبرینگ ها می شود. در صورت مطمئن شدن از خرابی و فرسودگی بلبرینگ ها، با مراجعه به یک تعمیرکار خودرو می توان درصدد رفع این مشکل برآمد.

مشاهده سایر صفحات و مقالات ما :

1 . امداد خودرو هشتگرد

2 . امداد خودرو نظراباد

3 . امداد خودرو آبیک

شرکت های همکار
تماس سریع ☎️