خودرو بر کرج ⭐ خودرو بر تهران ⭐ خودرو بر مازندران ⭐ خودرو بر قزوین
تماس شبانه روزی : 09025828598

وظیفه پمپ ترمز در خودرو

وظیفه پمپ ترمز در خودرو

پمپ ترمز مهمترین مولفه مدار هیدرولیک ترمز یک خودرو است، زیرا نیروی که بر روی پدال وارد می‌شود را به فشاری که باعث توقف چرخ‌های جلو و عقب می‌شود، تبدیل می‌کند. سیستم‌های ترمز برای کاهش سرعت خودرو و متوقف کردن آن در آستانه‌های خاص از نظر مکان و زمان طراحی شده‌‌اند.

پمپ ترمز چیست و چگونه کار می‌کند؟

پمپ ترمز مهمترین مولفه مدار هیدرولیک ترمز یک خودرو است، زیرا نیروی که بر روی پدال وارد می‌شود را به فشاری که باعث توقف چرخ‌های جلو و عقب می‌شود، تبدیل می‌کند. سیستم‌های ترمز برای کاهش سرعت خودرو و متوقف کردن آن در آستانه‌های خاص از نظر مکان و زمان طراحی شده‌‌اند، امروزه اکثر اتومبیل‌های سواری موجود در جاده دارای سیستم ترمز هیدرولیکی هستند که از پمپ‌های ترمز، سیلندرهای ترمز و اصلاح کننده‌های ترمز تشکیل شده است. در ساده‌ترین شکل، یک سیستم پمپ ترمز شامل دستگاه درگیری ترمز، یا همان پدال، یک پمپ پیستونی (سیلندر اصلی) و مخزن روغن ترمز تغذیه می‌شود. مخزن روغن ترمز از طریق شبکه‌‌ای از لوله‌های سفت و سخت و شیلنگ‌های انعطاف پذیر به مجموعه‌های دیگر این سیستم متصل می‌شود.

پمپ ترمز

پمپ ترمز

پمپ ترمز علاوه بر اینکه یک وسیله ایمنی ضروری برای خودرو می‌باشد، باید کاملاً قابل اعتماد باشد و با توجه به نقش اصلی آن در ایمنی خودرو،  این دستگاه باید از بالاترین استانداردهای قابلیت اطمینان و کیفیت برخوردار باشد و بتواند در برابر فشارهای مکانیکی بسیار زیاد مقاومت کند. چرا که خرابی یا ناکارآمدی این سیستم می‌تواند عواقب غیر قابل جبرانی را برای خودرو و سرنشینان آن به بار بیاورد. به همین منظور شرکت‌های خودرو سازی نسبت نوع و کیفیت ساخت این دستگاه حساسیت زیادی نشان می‌دهند.

خرابی پمپ ترمز و یا نقص در این دستگاه به راحتی قابل تشخیص است به صورتی که در هنگام ترمز و کاهش سرعت خودرو باید پدال را بیشتر فشار داد و در متوقف شدن ماشین در زمان طولانی‌تری صورت می‌گیرد و در بعضی مواقع حتی اگر فشار وارد شده به پدال در حالت حداکثر هم باشد باز خودرو به طور کامل متوقف نمی‌شود. این حالت نشان از نقص در سیستم هیدرولیکی و پمپ ترمز است که چشم پوشی از آن بسیار خطرناک است. عمده نقص‌هایی که در این دستگاه رخ می‌دهد به دلیل خرابی واشرهای لاستیکی داخل پمپ ایجاد شده و باید فوراً تعویض شود.

 

شرکت های همکار
تماس سریع ☎️