خودرو بر کرج ⭐ خودرو بر تهران ⭐ خودرو بر مازندران ⭐ خودرو بر قزوین
تماس شبانه روزی : 09025828598

نکته های نگهداری خودرو

نکته های نگهداری خودرو

.

. ✍هر روز یک نکته✍

❎ دلایل خرابی استارت

معمولا خراب شدن استارت ناشی از مشکلات مربوط به زغال یا چرخ دنده‌ی آن است. چرخ‌دنده ممکن است گیر کند و نتواند نیروهای آرمیچر را منتقل کند. به این شکل با فلایویل درگیر نمی‌شود. زغال استارت هم پس از مدتی تمام می شود و به این شکل، جریان برق داخل استارت دچار اختلال شود.
کار نکردن استارت هم‌چنین ممکن است از شل بودن سیم‌های متصل به باطری باشد. 

🔻نشانه‌های خراب شدن استارت🔻

🔰استارت نخوردن خودرو: در این حالت وقتی سوئیچ را می‌چرخانیم، چراغ‌های صفحه آمپر روشن می‌شوند اما خودرو استارت نمی‌خورد.

1⃣ اگر چنانچه سوئیچ را باز می‌کنید و در حالت استارت میچرخانید ولی استارت فقط صدای تیک تیک میدهد، ممکن است اتوماتیک استارت خراب شده باشد

2⃣صدای گیر کردن که گاهی اوقات با صدای وز وز همراه است، می‌تواند نشانه‌ی مشکل در درگیر شدن چرخ دنده‌ی استارت و فلایویل باشد

🔻نکات مهم

👌اگر استارت قابل تعمیر نباشد یعنی کامل سوخته باشد استارت جدید باید ظرفیتی مشابه یا بیشتر از استارت قبلی داشته باشد.

 ❕اگر سیم‌های باطری متصل به استارت مشکل دارند، باید قبل از نصب استارت جدید مشکل را برطرف کرد. 

.

. ✍ هر روز یک نکته ✍

. ✅آشنایی با سنسور دما (فشنگی آب)

این سنسور که عموما به نام فشنگی آب شناخته می شود یک مقاومت  از نوع NTC  ( Negative Termal Coefficient ) می باشد .
این نوع مقاومت ارتباط و تاثیر پذیری مستقیم با دما دارد به نحوی که اگر دمای پیرامون آن افزایش یابد ، مقاومت آن کاهش پیدا می کند. روش کار این سنسور به این شکل است که ECU ولتاژ ورودی به سنسور می دهد( ۵ ولت ) و سنسور بر اساس مقاومتی که در آن لحظه دارد که وابسته به دما است ، ولتاژ خاصی را به ECU  بر میگرداند که هر ولتاژ تعریف خاصی دارد و بیانگر دمای خاصی است
از آنجایی که سنسور دمای آب از نوع NTC میباشد ، اگر دمای آب بالا برود مقاومت آن کم می شود
👌درنتیجه هرچه ولتاژ برگشتی به ECU  بالا تر و نزدیک ۵ ولت باشد یعنی دمای آب موتور بالا تر است و  درصورت سرد بودن دمای آب موتور چون مقاومت سنسور بالا میرود ولتاژ برگشتی به ECU  کمتر می شود و ECU  بر اساس آن ولتاژ برگشتی ، از دمای آب موتور اطلاع پیدا می کند .
در نتیجه شما دمای آب خودرو را در صفحه آمپر مشاهده خواهید کرد

.

. ✍ هر روز یک نکته ✍

⛔️استفاده از تینر جهت شستشوی انژکتور ممنوع

👌استفاده از تینر با توجه به خورندگی زیاد، به احتمال زیاد عوارض خواهد داشت، ولی عوارضش ممکنه در بلند مدت دیده شود، ممکن است بعد از هفته ها ویا شاید چند ماه با عوارضی همچون بالا رفتن مصرف بنزین، نشت و یا بوی بنزین از لوله ها و اتصالات باک به موتور و… برخورد کنید.

📛 از معایب تینر خاصیت خورندگی آن است و به علت  همین خاصیت خورندگی تینر قطعات لاستیکی مسیر سوخت رسانی را خراب میکند…

🔻در خودروهای کاربراتوری جنس فلز كاربراتور ، خالص نيست و يک آلياژ است ، اگر فلزات با هم مخلوط بشوند آنكه الكترونگاتيوي كمتري داردبه صورت يون ناپايدار باقي ميماندو اگر توي حلال انداخته بشودتفكيك يوني بين فلز و حلال(تينر) انجام ميشود و در نتيجه فلز حل میشود.

🔻استفاده از تینر فوری برای خودروهایی مثل پیکان ،پراید ،آردی ،روا ،خودروهای باری مثل مزدا ،نیسان و خودروهایی که باک آنها از جنس آهن می باشد به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چرا که تینر باعث کنده شدن رسوبات جداره باک میشود و به داخل پمپ بنزین وانژکتورها نفوذ می کند و باعث سوختن پمپ بنزین و انژکتور میشود به جای آن از بنزین سوپر استفاده کنید.

. 👇👇
خودروبر قزوین

شرکت های همکار
تماس سریع ☎️