خودرو بر کرج ⭐ خودرو بر تهران ⭐ خودرو بر مازندران ⭐ خودرو بر قزوین
تماس شبانه روزی : 09025828598

عوامل تاثیرگذار بر طول عمر باتری خودرو

عوامل تاثیرگذار بر طول عمر باتری خودرو

عوامل تاثیرگذار بر طول عمر باتری خودرو

باتری خودرو می تواند حدود 3 تا 6 سال دوام بیاورد. با این حال، عواملی وجود دارند که می توانند عمر باتری را کاهش دهند. در اینجا به بررسی برخی از عوامل می پردازیم:

دما

در آب و هوای سردتر، باتری خودروها بیشتر از باتری های آب و هوای گرمسیری دوام می آورند. این به این دلیل است که باتری‌ها از نظر شیمیایی فعال‌تر هستند و زمانی که داغ هستند سخت‌تر کار می‌کنند. همچنین اگر تحت گرمای شدید باشد، مایع داخل باتری تبخیر می شود. در سطح سیال پایین تر، احتمال آسیب به ساختار داخلی باتری وجود دارد.

سیستم شارژ ضعیف

یک سیستم شارژ بد می تواند باتری را در هنگام کارکرد ماشین تخلیه کند. اگر دینام نتواند ولتاژ کافی بدهد، باعث می شود باتری سریعتر از حد معمول تخلیه شود. اگر چراغ ها یا رادیو روشن باشد، وضعیت می تواند بدتر شود. وقتی باتری ماشین تمام می شود، رادیو یا چراغ ها کار نمی کنند و ماشین متوقف می شود. تا زمانی که باتری شارژ نشود روشن نمی شود.

دیود دینام معیوب

دینام هایی با دیودهای معیوب یا ضعیف می توانند عملکرد باتری را کاهش دهند. هنگامی که دیود در شرایط خوبی باشد، جریان را در یک جهت جریان می دهد. با این حال، عملکرد نادرست دیود باعث می شود جریان برعکس جریان یابد. اگر این اتفاق بیفتد، حتی اگر موتور خودرو بسته باشد، می تواند مدار شارژ را فعال نگه دارد. این امر منجر به تخلیه باتری خودرو می شود.

خاک، گریس و خوردگی

تجمعات کثیف و چربی باعث تخلیه انرژی باتری می شود، در حالی که خوردگی جریان جریان را کاهش می دهد و منجر به باتری معیوب می شود.

عادات شخصی

روشن و خاموش کردن مکرر موتور در چرخه های موتور می تواند باعث تخلیه باتری شود. همچنین تمایل به استفاده از سیستم های سرگرمی داخل خودرو مانند رادیو، استریو و سایر وسایل باعث کارکرد بیشتر باتری می شود. اگر می خواهید عمر باتری خودرو را طولانی نگه دارید، از مکانیک خود بخواهید سیستم الکتریکی خودروی شما را بررسی کند و مراقب علائم هشدار دهنده باشد. اگر باتری شما خیلی قدیمی است، آن را تعویض کنید تا بعداً که باعث خرابی ماشین شما در جاده می شود، با مشکل مواجه نشوید.

معرفی چند سایت در حوزه خدمات خودروبری :

1 . امداد خودرو هشتگرد

2 . امداد خودرو نظراباد

3 . امداد خودرو ابیک

شرکت های همکار
تماس سریع ☎️