خودرو بر کرج ⭐ خودرو بر تهران ⭐ خودرو بر مازندران ⭐ خودرو بر قزوین
تماس شبانه روزی : 09025828598

حاشیه های خودرو سازی

حاشیه های خودرو سازی

🔶سایپا در زمان جمالی از جیب مردم سود وام‌های ۳ الی ۴ هزار میلیاردیش را پرداخت می‌کرد

🔺عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس: در زمان مدیر وقت سایپا (جمالی)، این شرکت طرحی را برای تامین نقدینگی‌اش در پیش گرفته بود به این صورت که وام‌هایی را با سود بالای ۲۰ درصد از بانک‌ها گرفته بودند. برای جبران این سود مبلغی را از مشتریان دریافت می‌کردند.

🔺از مبلغ دقیق دریافتی از مردم اطلاعی ندارم. سایپا یک وام ۳ الی ۴ هزار میلیاردی در آن زمان از برخی از بانک‌ها و شرکت‌ها برای تامین نقدینگی‌اش گرفته بود؛ چنین طرحی را پیش برده بودند که البته این طرح خوب نبود، چراکه از جیب مردم سود وام بانکی را پرداخت می‌کردند. این مسئله نیاز به بررسی بیشتری دارد.

🔵 مشکلات صنعت خودرو ناشی از نوع مدیریت بانک مرکزی/ حرف‌های دیروز همتی بسیار عوام فریبانه بود

🔺داوود میرخانی رشتی مدیرعامل اسبق ایران خودرو در واکنش به صحبت های روز گذشته رییس کل بانک مرکزی مبنی بر فشل بودن صنعت خودرو اظهار داشت: مگر بانک مرکزی فشل نیست که حالا صنعت خودرو را فشل می داند؟ بانک مرکزی نتوانست نرخ تورم، نقدینگی و نرخ ارز را کنترل کند. بانک مرکزی باعث شد که خودروسازان به این روز بیفتند؛ اگر خودروسازی فشل است اول باید بانک مرکزی فشل بودنش را برطرف کند. حرف های همتی رییس کل بانک مرکزی بسیار عوام فریبانه بود.

🔺گفتنی است عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی روزگذشته در نشست اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از وضعیت صنعت خودروی کشور این صنعت را فشل نامید و گفت که ۴۰ سال است که ما را مجبور می‌کنند که از صنعت خودرو حمایت کنیم ولی این صنعت خروجی خاصی نداشته است.

▪️احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در واکنش به اظهارات دیروز رئیس کل بانک مرکزی که صنعت خودرو را فشل نامیده بود گفت: آقای همتی باید پاسخ دهد که اگر تولید خودرو در کشور متوقف شود قادر به تامین ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو خواهد بود یا خیر.

📌 دخالت دولت در صنعت خودروسازی طی دو سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان به این صنعت ضرر زده

🚙 نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به حرف‌های رئیس بانک مرکزی در مورد صنعت خودرو گفت: صحبت‌های رئیس بانک مرکزی درخصوص وضعیت فعلی خودروسازان در اتاق بازرگانی پیرو سوالی بود که بنده داشتم. من در این جلسه از رئیس بانک مرکز پرسیدم چرا به صنعتی که اکنون دچار مشکلات بی‌شماری است کمک نمی‌شود؟

🚙 قرار بر این بود که سال گذشته ۸۴۴ میلیون یورو به خودروسازان داده ‌شود که حتی یک یورو هم داده نشد و مشکلات فعلی به وجود آمد. آقای همتی این پرسش را تغییر دادند و صحبت دیگری را به میان کشیدند. ایشان گفتند که ما چهل سال است از این صنعت حمایت می‌کنیم. این در حالی است که نه تنها هیچ حمایتی از صنعت خودروسازی نشده است بلکه در این دو سال اخیر به دلیل قیمت‌گذاری دستوری، نزدیک ۳۵ هزار میلیارد تومان زیان به این صنعت وارد شده است.

🚙 طبق ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم اگر دولت قیمت‌گذاری می‌کند باید ضرر و زیان این صنعت را هم جبران کند، اما ما می‌بینیم که جبرانی در کار نیست. از همان ابتدا هم مشخص بود که هیچ قصدی برای پرداخت این مبلغ وجود ندارد و در پایان گفتند که این ارز در جای دیگری مصرف شده است.

شرکت های همکار
تماس سریع ☎️