خودرو بر کرج ⭐ خودرو بر تهران ⭐ خودرو بر مازندران ⭐ خودرو بر قزوین
تماس شبانه روزی : 09025828598

بالا بردن قدرت موتور

بالا بردن قدرت موتور

♨️5 روش ارزان قیمت برای بالا بردن قدرت خودرو♨️

🔴فیلتر هوای مکش سرد🔴

✳️زمانیکه در مورد ارتقاء عملکرد پیشرانه و بالا بردن میزان اسب بخار تولیدی آن صحبت می‌شود، معمولا اولین پیشنهادی که بسیار موثر هم هست، استفاده از فیلتر هوای مکش سرد یا به اصطلاح Cold-Air Intake است.
ایده اصلی برای استفاده از هوای سرد، تراکم بیشتر آن در مقایسه با هوای گرم است که این باعث می‌شود هوای بیشتری به سیلندرها منتقل شده، با سوخت ترکیب و فرآیند احتراق بیشتری انجام شود. بنابراین هرچه میزان احتراق بالاتر رود، توان تولیدی هم به تناسب افزایش یافته به‌طوریکه در پیشرانه‌های عادی با چیزی در حدود 5 تا 7 اسب بخار بالاتر روبه‌رو می‌شویم. البته برخی خودروها به صورت پیش فرض سیستم دمش هوای سرد را دارند که در این صورت باید چهار مورد دیگر بررسی شوند.

🔴 اگزوز کت بک🔴

✳️یکی از قسمت‌های مهم دیگر که می‌تواند منجر به افزایش راندمان موتور خودرو شود، سیستم اگزوز است.
یکی از بهترین‌ سیستم ها برای دستیابی به قدرت بیشتر پیشرانه، سیستم اگزوز کت بک (Cat-back) باشد. در این حالت لوله‌های خارج شده از مبدل کاتالیست به صورت صاف تا منبع اگزوز امتداد پیدا کرده و از آنجا نیز به زیر سپر عقب می‌رسند. دهانه خروجی این اگزوزها معمولا بزرگتر بوده و مهندسی خروج گاز به گونه‌ای انجام شده که در مقایسه با مدل‌های معمولی، سریعتر و با فشار بیشتری صورت می‌گیرد. بنابراین فضای کافی برای ورود توده جدید سریعتر مهیا شده و به همین ترتیب جریان احتراق نیز افزایش یافته و منجر به بالا رفتن توان موتور می‌شود. اما اگر در خودروی شما امکان استفاده از چنین سیستمی وجود ندارد، بهتر است مورد بعدی را امتحان کنید.

🔴 کاتالیزور با جریان عبوری بالا🔴

✳️ در واقع کاتالیزور با ایجاد یکسری واکنش‌های شیمیایی بین گازهای سمی حاصل از احتراق، منجر به کاهش ضرر آنها شده تا کمی محیط زیست از شدت این آسیب‌ها در امان باشد. در ابتدا اهمیت استفاده از آنها برای خودروسازان فقط در جهت کاهش آلودگی هوا بود اما رفته‌رفته محل قرارگیری و نوع کاتالیزور هم بهبودهای چشمگیری پیدا کرد به‌طوریکه امروزه نتایج مثبت مدل‌های سطح‌بالا و حرفه‌ای آن برروی عملکرد خودرو، برکسی پوشیده نیست.
اگر خودروی شما مدل پایین است می‌توانید به راحتی مبدل کاتالیست آن را با نمونه‌های مدرن امروزی که معمولا جریان بالا هستند تعویض کنید و نتیجه آن را هم موقع گاز دادن و شتاب‌گیری مشاهده کنید. همچنین میتونید کاتالیزور مدل پایینتون رو حذف یا سوراخ کنید،که البته این کار جریمه به همراه دارد

🔴ترفند لاستیک‌ها🔴

✳️لاستیک خودرو بعنوان یکی از اجزای اصلی در شتاب خودرو است،
هرخودرو قبل از اینکه از خط تولید خارج شود، با یکسری تنظیمات خاص از لحاظ قرارگیری زاویه لاستیک‌ها همراه می‌شود. یکی از این زاویه ها Toe in است که در این حالت اگر از بالا به خودرو نگاه کنیم، چرخ‌ها کمی به سمت هم متمایل شده‌اند.
حال اگر این زاویه از بین برود و لاستیک‌ها به صورت تقریبا موازی قرار بگیرند، کمی عملکرد خودرو بهبود می‌یابد. همچنین کاهش پهنای لاستیک نیز می‌تواند کمی راندمان شتاب‌گیری خودرو را بهبود دهد ولی درعین حال تاحدودی سیستم سرعت سنج خودرو را با خطا مواجه می‌کند. استفاده از رینگ‌های سبک هم راه‌حل خوبی محسوب می‌شود.

🔴 فلش‌کردن کامپیوتر خودرو🔴

✳️کامپیوتر خودرو برخی فرامین مهم از جمله زمان و مقدار پاشش سوخت و میزان ترکیب سوخت و هوا را که در مقدار احتراق و تولید اسب بخار نقش اساسی دارند، صادر می‌کند.
حالا برای اینکه بتوان کمی این دستورات را دستکاری کرد و عملکرد مجموعه موتور را در راستای بالابردن قدرت تولیدی تغییر داد، می‌توان از تغییر برنامه مجدد یا به اصطلاح فلش کردن ECU کمک گرفت.
انجام چنین فرآیندی مستلزم حضور یک متخصص در این زمینه است به‌طوریکه ایجاد اختلال و صدمه دیدن اجزای خودرو، باعث ابطال گارانتی و ایجاد هزینه‌های گزاف برای مالک آن می‌شود. بدنیست بدانید که تغییر برنامه مجدد کامپیوتر برروی مدل‌های مجهز به توربوشارژر و یا سوپرشارژر، در مقایسه با خودروهای تنفس طبیعی، نتیجه به مراتب بهتری دارد.

خودروبر کرج

خودرو بر طالقان

شرکت های همکار
تماس سریع ☎️